PORSCHE 911 - 2.7 Carrera Targa '74 - Full Restauration     

 




* * * www.porsche-rescue911.be * * *

Planning
911 2.7 Carrera Targa '74

Volledige restauratie 
Chassis & carrosserie
Revisie motor & versnellingsbak
Volledig interieur
Nieuw targa dak
Volledig nieuw interieur
Ducktail achteraan
Volledig nieuw spuitwerk

De 911 Carrera 2.7 werd geproduceerd in de modeljaren 1974 en 1975. Het was een voortzetting van de legendarische Carrera RS. De Carrera 2.7 heeft een aantal elementen overgenomen van de RS, waarin hij afwijkt van de 911 en 911S uit die tijd: de motor die 210 pk levert dankzij de mechanische brandstofinjectie, versnellingsbak, wielophanging, remmen en het meest zichtbaar, de brede wielkasten achter. Vanwege de strenge emissie-eisen in de Verenigde Staten werd de Carrera 2.7 daar geleverd met een 2,7 liter motor die 165 pk levert.
Deze Porsche heeft een klassiek-sportieve uitstraling door de bij dit model horende opties, zoals de ducktail en de Carrera-striping op de zijkanten. Sommige eigenaars wisselden de originele Ducktail voor een Whaletail.

Hieronder een voorbeeld van een originele 911 Carrera 2.7 Targa in Viper Green - (productie 433 stuks in Europa)




Deze modellen zijn zeer waardevast en hebben een goede investeringswaarde.
Meer info over dit uitzonderlijk model klik hier.

Er werden in totaal maar 679 modellen van de 911 Carrera 2.7 Targa's gemaakt, 246 stuks voor de US markt en 433 stuks voor de Europese markt.
Dit maakt dat deze wagens zeer gezocht zijn.

De uitdaging is deze 911 Carrera 2.7 in mooie en originele staat terug te restaureren. 

Voor alle technische info van dit model klik hier.

 

 Kast is nu klaar voor volledige ontlakking

 

 

  CARROSSERIE   


Na ontlakking




"OLD SCHOOL" - VERTINNEN

Dit oudje verdient de beste zorgen, vandaar het gebruik en de verwerking van carrosserie tin dé "Old School" methode om oneffenheden en deuken in plaatwerk weer op optimale kwalitatieve wijze in een mooie gelijkmatige oppervlakte om te zetten.

Tegenwoordig worden bij het bijwerken van deuken etc. veelal kunststof plamuren van de meest uiteenlopende samenstelling gebruikt. De reden hiervoor is dat deze eenvoudig en snel op vrijwel elk oppervlak aangebracht kunnen worden.

Carrosserie tin kan alleen op een absoluut schone en roestvrije plaat hechten. In dat geval echter verbindt het zich chemisch met het metaal en geeft het metaal aanvullende sterkte. 

Het voordeel van het gebruik van carrosserie tin ligt zonder twijfel in o.a.:

• Door roest poreus en dun geworden plaat wordt weer versterkt en glad gemaakt.

• Lasnaden, speciaal “stomp” ingelaste plaatwerk delen, worden sterker, 
    tegen roest beschermd en in de vereiste vorm gebracht.

• Passingen van deuren de kanten van koffer- en motorkappen kunnen door het aanbrengen
     van carrosserie tin “in model” resp. op maat worden gemaakt.

 

 

 

 

 

 

 

 



Einde spuitwerk
klaar voor heropbouw

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  

 

wordt vervolgd






 

   
   

  

   



Copyright © 2013

Laatste update :