NIEUWS     

 




PORSCHE RESCUE 911

TOUR AMICAL - ZOUTE GRAND PRIX

ALLERLEI
REPORTAGES
MOVIES
  - Prijs voor Porsche Rescue 911 op de
      Classic Car beurs te Antwerpen
 

  - Hockey & Porsche Rescue 911
  - Avenue Optics & Porsche Rescue 911

+ + + + + +

  - Aankoop eerste Classic Porsche

  - Overzicht Originele Toolkits
  - Touramical (2017) 
  - Tour Americal (koppels) (2017) 
  - Touramical (2016)
  - Sardegn' Amical (koppels) (2016)
  - Touramical (2015)
  - Touramical (2014)
  - Tour Americal (2013)
  - Zoute Grand Prix (2012 & 2013)

+ + + + + +


ERWIN KOMENDA
(6.04.1904 - 22.08.1966)


De ontwerper van de VW, Auto Union race auto, Porsche 356, 550, Cisitalia, 911 en 904.

  - Wie ontwierp werkelijk de 911
  - Erwin Komenda de Secret History

  - Porsche Denies Accusations
  - Porsche History

  - Jerry Seinfeld Collectie
  - Porsche "Sonderwunsch" afdeling
  - Porsche Generations
  - Porsche TOP 10

  - Gepersonaliseerde Nummerplaten
  - Vrouwen en Porsche
  - Porsche interieurs

  - 1980 Porsche SC - L 3.1 Prototype
  - 1955 Porsche 356 - Continental
  - Porsche 718 RSK Spyder
  - Porsche 911R & 991R
  - Porsche Prototypes
  - Porsche Speedster overzicht
  - Porsche 356 in Tyrol
  - Porsche bij de rijkswacht  

  - Thriller gestolen Porsche 911T
  - Recordbedrag Porsche 911 S/T
  - Stan Townes Porsche
  - Taj Ma Garaj Collectie
  - Janis Joplin Porsche
  - Porsche Carrera Zagato
  - 5 bijna vergeten Porsches
  - Glöckler Porsche
  - Porsche B32
  - Porsche 911 HLS "Klappdach"
  - Porsche 930 Rinspeed Testarossa  
  - Porsche Strosek 964 Speedster  

  - Régis Mathieu collection
  - VIP 356

  - 901 Prototype - #13327
  - 901 Cabriolet - One Off
  - 959 Cabriolet - One Off

  - 911 RSH - One of 17

  - Barnfind 60 Lost Classics

  - Jean-Claude Killy & Porsche
  - Jozef Ganz - Het geheim
  - Manfred Hering


  - Leuke tip om je wagen te verkopen
  - Leuke Porsche filmpjes

  - Porsche Secret Warehouse
  - SC East African Safari Rally Car

  - 1991 Porsche 911, 
     Reimagined by Singer
     (Jay Leno's Garage)


  - Porsche 918 Spyder (2015)
     (Jay Leno's Garage)


De website van Porsche Rescue 911 kan links bevatten naar websites die worden beheerd door derden. Porsche Rescue 911 oefent geen enkele controle uit over de voornoemde gelinkte websites en wijst elke aansprakelijkheid af met betrekking tot informatie, materiaal of inhouden die erop te vinden zijn, hun werking, beschikbaarheid, kwaliteit, wettigheid, betrouwbaarheid of nut, en wijst tevens elke verantwoordelijkheid af met betrekking tot de links die deze websites naar andere websites leggen. Voornoemde links worden u enkel aangeboden ter informatie en voor uw gebruiksgemak.
Porsche Rescue 911 aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die voortvloeit uit het raadplegen of het gebruik van dergelijke externe websites en hun inhoud.



(11.08.2017)
Singer en Williams werken samen aan de ultieme luchtgekoelde Porsche-motor

Singer Vehicle Design uit Californië heeft zijn nieuwste samenwerking met Williams Advanced Engineering aangekondigd om een nieuwe serie motor te ontwikkelen voor zijn Porsche 911.



Het verbeteren van de bestaande motor naar een volgend level was een lange voorbereiding gezien de de al hoge standaard Porsche-motor van de  huidige Singer specificatie.
Met aandacht voor het verbeteren van de prestaties en vermindering van het gewicht in de motorruimte heeft Williams deze motort naar een ander niveau gebracht.

Met een 3.6-liter flat-six van 1990, breidt deze laatste upgrade de capaciteit op tot een volle 4 liter zoals de vorige Singer motoren maar krijgt een aantal wijzigingen mee.

Rob Dickinson, oprichter van Singer Vehicle Design is verheugd om samen te werken met Williams Advanced Engineering en Hans Mezger om de klanten naar een "volgend level" van restauratie- en modificatiediensten voor hun Porsche 911's te bieden. 

De motor zal worden geïnstalleerd samen met een aantal nieuwe componenten.
Het uitlaatsysteem is ook volledig opnieuw ontworpen, met een nieuw titanium systeem en dubbele achteruitgangen die de twee centraal gemonteerde units vervangen, die tot nu toe op alle Singer uitvoeringen zijn gebruikt.

De upgrades worden in september voorgesteld. Er zijn ook een paar esthetische veranderingen. Hoewel Singer zelden prijzen vrijgeeft mag je toch rekenen op een hoog prijskaartje.

(Bron: EVO)

    











    
(Bron: EVO)






back to index



(03.08.2017)
Rijkswacht Porsche 

Deze Porsche Is van de vroegere rijkswacht staat online te koop. 
In de kofferbak: originele rijkswachtkleren en kepies.

Hij is uitgerust met de originele attributen (2 blauwe lichten / 4 sirenes / 1 antenne / 2 mist lichten / rode streep / schuifdak / stop bord / cookie cutters uit 1973). 
De originele 2.4 E motor werd vervangen door een 2.4 S in Augustus 1979 (prijs destijds was 255.279 Bef).

Voor 291.124 euro mag de Porsche van eigenaar wisselen. Lees ook meer over de Porsche Rijkswacht auto.


 

 

 

 

     

(Bron: Oldtimerweb)






back to index



(01.08.2017)
Exemplaar 1.000.000 

De lijst met auto’s waarvan de geschiedenis een miljoen exemplaren achterliet, is inmiddels behoorlijk uitgebreid. De industrie is immers al ruim een eeuw oud en als je verschillende modelgeneraties telt, zijn de meeste volumemodellen miljonair. Nicheproducten, zoals de Porsche 911 daarentegen, halen die kaap een stuk minder eenvoudig.

Het meest succesvol

De 911 is de meest succesvolle productlijn uit de geschiedenis van het merk. Iets waar de marketingafdeling van het bedrijf van moet profiteren, want de populaire SUV’s van het merk winnen snel terrein. 

In 2013 al werd de 500.000 ste Cayenne gebouwd. Maar die onderlijnen het nog louter in Europa gecultiveerde imago van sportwagenmerk natuurlijk niet. 

Voor de Elfer had het 54 jaar nodig. Afgelopen jaar verkocht Porsche er 32.356 stuks van. Een uitstekende prestatie voor een sportwagen in die prijsklasse, maar natuurlijk verbleekt het bij de volumes die van Cayenne of Macan worden gebouwd.

Het zit in de details

Exemplaar 1.000.000 is uitgevoerd in groen, heeft fuchs-velgen en gouden opschriften en typeplaatjes. En aan de binnenzijde zitten houten sierlijsten. Niet de meest voor de hand liggende combinatie. Ze werd ook niet door een klant besteld, want Porsche houdt de auto zelf. Voor shows en voor het Porsche-museum.

Porsche neemt de gelegenheid te baat om de kwaliteit van de 911 nog eens onder onze neus te wrijven. Het bedrijf weet immers dat 70% van alle auto’s uit die reeks nog steeds rondrijdt. Er zijn dan wel sportwagens die doorheen de geschiedenis sneller de kaap van het miljoen haalden, maar weinig merken kunnen uitpakken met zo’n gunstige overlevingsstatistiek.

 

 

(Bron: Auto55)



Exemplaar 999.999

Na het 1.000.000 ste exemplaar is voor een klant exemplaar 999.999 dan ‘the next best thing’. 

Dat is een Targa 911 4 GTSmet een kleurencombo die wellicht bij meer mensen in de smaak valt. 
Een klant in Canada heeft ‘m al in ontvangst genomen. Die zweert hem nooit meer te verkopen. 

 

En nu is het wachten op de details van Porsche 911 1.000.001.


(Bron: Auto55)






back to index



(31.07.2017)
De Porsche 911 als belegging anno 2017

Het lijkt wel alsof de prijzen van de klassieke 911 harder stijgen naarmate de economie minder goed draait. Een deel van de verklaring ligt in het feit dat beleggers hun vertrouwen in de euro en de banken hebben verloren. Liever spullen dan tegoeden of valuta die kwetsbaar zijn voor invloeden van buitenaf, lijken velen te denken en die gedachte is niet helemaal onlogisch.

Zelfs wanneer de euro omvalt blijft de 911 een goede belegging in wat voor valuta dan ook. In Duitsland adviseren financieel adviseurs hun klanten om hun geld van de bank te halen en er klassieke auto’s voor te kopen.

Op 1 februari 2017 werd de stad Antwerpen getransformeerd naar een lage emissiezone. Wagens met een lage euronorm – vervuilende wagens dus – mogen sinds februari de stad niet meer inrijden. 
Het systeem is natuurlijk niet ideaal voor de eigenaars die middenin de lage emissiezone wonen. 
Uiteindelijk heeft dit geen invloed op het beleggen van de geliefde Classic Porsche. We moeten dit internationaal bekijken, vele verzamelaars hebben soms tientallen klassieke Porsches gestald. Ze staan onder een doek en worden hooguit af en toe gestart. Er zijn beleggers die in een klassiek autofonds beleggen, simpelweg omdat klassieke auto’s een stuk beter renderen dan die paar procent rente op de bank. 

Een tweede, niet onbelangrijk aspect, is dat je met een klassieke 911 niet alleen je geld belegt, maar ook direct plezier hebt van je investering. Een bijkomende factor is de ontsluiting van China voor klassiekers, vroeger mochten geïmporteerde auto’s maximaal enkele jaren oud zijn maar dit is veranderd. Ook de Russen kopen nog steeds massaal klassieke Porsches op in Europa. 

De huidige trend laat ook zien dat youngtimers in waarde beginnen te stijgen door de markt en haar publiek te vernieuwen. Prestigieuze klassieke  Italiaanse en Engelse sportmerken zijn nog steeds populair en blijven hoe dan ook fascinerend, terwijl vooroorlogse modellen (met uitzondering van bepaalde uitzonderlijke merken) last hebben van de demografische teruggang van haar bewonderaars.

Een Classic auto als investering blijft nog altijd winstgevender dan kunst, wijn of horloges, en tegelijkertijd biedt het de voordelen van een nuttig object dat als vervoermiddel kan worden gebruikt. 

Men dient echter wel voorzichtig om te gaan met speculaties. Er zijn verschillen in de verkoopopbrengsten van land tot land, afhankelijk van de oorsprong van de auto.
Op lokaal niveau hebben beschikbaarheid en bekendheid invloed op de waarde, elk voertuig heeft een bepaald imago en geschatte waarde die erg afhankelijk zijn van waar hij verkocht wordt. 

Hoewel je soms interessante koopjes kunt doen in een bepaald land, legt de import regelgeving ons ook beperkingen op. Verkopen naar een ander land gaat dan weer vlotter.
Let wel op want auto’s waar nog veel aan moet worden gedaan; met uitzondering van de speciale modellen zijn niet altijd een goede belegging en de restauratiekosten wordt zelden terugverdiend bij het doorverkopen.

De ervaring van de expert is ook belangrijke troef bij aankoop en het vermijden van bepaalde valkuilen bij auto’s waar vervalsingen en namaak mogelijk zijn. Dit biedt essentiële aanvullende zekerheid voor kopers.







back to index



(25.07.2017)
Geen diesel meer voor Porsche

Stopt Porsche binnenkort met de verkoop van dieselmotoren ten gevolge van de dieselgate en het negatieve imago dat hieruit voortvloeide? 

Volgens zijn CEO ligt dat scenario in ieder geval op tafel. Oliver Blume, de CEO van Porsche, geeft inderdaad toe dat het merk zonder diesels verder kan op middellange termijn.
Die zouden dan vervangen worden door plug-in hybrides en elektrische modellen, die tegen 2023 zo’n 50% van de verkoop van Porsche moeten uitmaken!
De CEO wil echter niet overhaast te werk gaan en benadrukt dat een beslissing hierover zeker niet voor het eind van het jaar genomen zal worden.
   
(Bron: GoCar) 


* * * * *


(10.07.2017)
Dieselschandaal

In de nasleep van het dieselschandaal bij Volkswagen is het gerecht van Stuttgart nu ook een onderzoek gestart tegen Porsche. 
Medewerkers van de luxewagenfabrikant in Duitsland en in de VS zouden zich schuldig hebben gemaakt aan fraude en valse reclame met betrekking tot de uitstootwaarden van dieselwagens.
Meer details maakte het parket in Stuttgart vandaag niet bekend. Het gerecht startte in april vorig jaar met een vooronderzoek.
Porsche verzekert dat het zijn volle samenwerking zal verlenen. Het merk speelt in het hele schandaal maar een bijrol, want het maakt gebruik van dieselmotoren van Audi. En die VW-dochter maakt al langer het voorwerp uit van een gerechtelijk onderzoek.

(Bron: HLN)


* * * * *
 

(07.07.2017)
Sjoemelsoftware 

De Duitse autobouwers Volkswagen, BMW, Daimler, Porsche en Audi zouden jarenlang verboden prijsafspraken hebben gemaakt. 
Daarvan zouden consumenten de dupe zijn geweest. Dat schrijft het Duitse magazine Der Spiegel op basis van eigen onderzoek naar de autofabrikanten. 

(Bron: HLN) 

 







back to index



(09.06.2017)
 

Singer Track 1


Singer was wereldwijd reeds gekend door de 911 aanpassingen. Nu heeft het bedrijf een nieuwe uitdaging, een klassieke sportwatch.



De liefde voor techniek en ontwerp is een rode draad bij veel auto's. Toen Rob Dickinson, de oprichter van Singer, Marco Borraccino ontmoette, ontwerper en voormalige CEO bij Panerai, begon bij beide heren met gedeelde passie het idee te bloeien voor de oprichting van een nieuw bedrijf in Genève, Singer Reimagined SA. 

Net als bij hun sportauto had men voor het Singer Reimagined horloge een speciaal ontwerp voor ogen en, de gekozen AgenGraphe-chronograafbeweging is dat zeker - 10 jaar in ontwikkeling, ontworpen door de meesterhorlogemaker Jean-Marc Wiederrecht speciaal voor Singer. 

Net als bij hun andere manier van werken was het ontwerp van de horloge zeer belangrijk. Het resultaat is de Track1, een 43 mm sport horloge in titanium met een onderscheidende esthetiek die racing chronographs van de jaren '60 en '70 opnieuw interpreteert. Er zijn diverse Singer touches toegepast, een mix van gepolijste en zonnekleurige afwerking op de behuizing naar het geborsteld-titanium, vergelijkbaar met de verwijzing naar het interieur van de door Singer gerestaureerde 911 modellen.

Zoals bij alle Singer creaties is het horloge van een uitzonderlijke standaard, en vooral is het onmiskenbaar Singer. Over prijzen wordt niet gesproken.





(Bron: Classic Driver) 






back to index



(08.06.2017)
 

Porsche koopt specialist in verkeersmanagement


Het Duitse bedrijf telt ruim 300 miljoen euro neer voor landgenoot PTV, die software maakt om verkeerstrafiek te sturen en transport te plannen.

Porsche wil niet ontbreken op het strijdtoneel waar software en big data de jongste jaren onmisbaar zijn geworden om auto's en vrachtwagens zo efficiënt mogelijk door de snel aandikkende files te loodsen. Drie jaar geleden telde Porsche SE PAH3 -1,04%, de moedermaatschappij (52%) van Volkswagen, 49 miljoen euro neer voor een 10%-belang in het Amerikaanse Inrix, de internationale marktleider in realtimeverkeersinformatie. Vandaag volgt de overname van het Duitse PTV.

PTV ontwikkelt software die wereldwijd transportbedrijven de ritten helpt plannen voor dagelijks zowat 1 miljoen voertuigen. Daarnaast gebruiken wereldwijd 2.500 steden de PTV-algoritmes om hun trafiek in goede banen te leiden. Tijdens de Olympische Spelen in Londen (2012) werd de software vooraf gebruikt om de trafiek te simuleren. En de Europese Commissie bouwt samen met PTV aan een 
transportmodel dat alle transporten van passagiers en vrachten in kaart brengt. 

België

PTV ontstond 38 jaar geleden als spin-off van de universiteit van Karlsruhe. Afgelopen boekjaar boekte het bedrijf een omzet van ruim 100 miljoen euro. Het stelt wereldwijd 700 mensen tewerk.
In ons land telt het softwarebedrijf 7 werknemers in Ieper en Mechelen. Zij bedienen klanten als Essers, De Lijn, Alken-Maes, Van Marcke en het Vlaams Verkeerscentrum. 

(Bron: De Tijd) 






back to index



(02.05.2017)
 

Een Porsche 964 RSR Barn Find, en wat voor één !!!


Deze "Limited-Edition" 964 RSR werd gevonden met juist 10 km op de teller. Je leest het goed, 10km.


Wat een Porsche? 

Deze Porsche in rat look lijkt oud maar is eigenlijk brand nieuw. Met maar 10 km op de teller sinds hij uit de fabriek kwam in 1993, waarna hij ergens in een schuur verdween tot op heden.
De persoon die hem heeft gevonden gaf hem in handen van veilinghuis RM Sotheby’s waar hij zal verkocht worden volgende maand.


Is dit wel een RSR?
Jawel, een echte 964 RSR, een zeldzame 911 uit Zuffenhausen. Met slechts 51 exemplaren gebouwd is dit Turbo model, race versie van de Carrera RS een uitzonderlijk exemplaar.


Waarom is er niet mee gereden?
Volgens de informatie verdween dit gelimiteerd 911 model na aankoop direct in een privé collectie en werd er nooit mee gereden. De wagen verdween in de anonimiteit. 
25 jaar later werd hij gevonden in een schuur, nog steeds bedekt met de anti-rust Cosmoline coating uit de fabriek.


Welke motor zit erin? 
De krachtbron is een 3.8 Ltr luchtgekoelde 6 cylinder (type M64/04 RSR - specificatie). Deze motor was goed voor 350 pk met een manuele 5 bak. 
Door een stilstand van 25 jaar vermoeden we wel wat werk aan deze motor alvorens dat deze kan gestart worden. 


Hoe snel was deze wagen?
Met deze krachtbron vermelde het Car en Driver magazine destijds een tijd van 0 naar 100 km/h in 3.7 seconden hetgeen sneller was dan een Ferrari F40 uit die tijd.


Wat kost dit model nu?
RM Sotheby’s heeft nog geen waarde vrij gegeven. De prijzen van huidige 911 modellen zijn stevig, wetende dat dit een zeldzaam model is verwacht men een cijfer met vele nullen.

Wordt vervolgd ... 



(Bron: TopGear.com)














Het interieur
Dat is even schrikken. Het rood laat je toch wel even knipperen. Dit RSR model was een speciale uitvoering op vraag van de klant in de Polar Silver kleur en met een interieur in Can Can Rood leder.
Het was ook één van de 2 race RSR versies met een volledig uitgerust interieur, dus niet getrimd.


Hoe volledig uitgerust is hij dan wel?

Volledig. De normale RSR modellen waren volledig gestript, dit model echter niet.
Deze 964 RSR had de competitie zetels volledig afgewerkt in rood leder (waarvan de achter panelen geschilderd waren in de Polar Zilver body kleur), de ganse binnenbekleding werd afgewerkt in het rood, het dashbord boven en onder, het stuurwiel, de stuurkolom, de raamhendels, de vloerbekleding, deur details, middenconsole, schakelpook, teveel om op te noemen. Zelfs de kooi (Roll Baren) waren in het rood, tot en met de gordels. Het instrumenbten paneel was volledig in het zilver tot en met de meters, dit samen met de deurgrepen. De deurslot knop, het contactslot, pinkers en lichtschakelaar waren in het standaard zwart.






De wielen
Een vreemde combinatie maar toch uit de optielijst, drie délige Speedline velgen met het center in Amethyst Metaalkleur, de remklauwen waren geschilderd in goudkleur. 











back to index



 
(25.04.2017)
 
Een goedkope Porsche Macan ! 

Het Chinese automerk Zoyte Automobile blijft schaamteloos de Porsche Macan kopiëren en heeft er zelfs een speciale reeks van gemaakt met de naam Nunsheng, die niet bepaald uitblinkt in discretie.
Dat is ook de bedoeling, want het woord “Nunsheng” verwijst volgens Car News China naar beroemdheden en deze T700 richt zich met zijn roze lak tot iedereen die aandacht wil trekken.

Dezelfde kleur keert trouwens terug in het interieur: op de stoelen, het dashboard, de deurpanelen, de versnellingspook of de middenconsole. 
Als ultiem detail kan de gelukkige eigenaar zelfs zijn of haar initialen in de hoofdsteunen van de SUV laten borduren.

Net zoals de andere modellen wordt deze Zoyte SR9 aangedreven door een 2.0-turbomotor met 190 pk, maar deze speciale editie kost wel 24.000 euro. 

(Foto's: GoCar.be)












 
(Bron: GoCar.be)




Vergelijken we even de echte Porsche Macan met de Zotye SR9.
(Bron: CarNewsChina.com)


De prijs van de Zotye SR9 ligt tussen $ 16.155 en $ 23.900, de Macan begint vanaf $ 80.000

Zotye SR9 afm.: 4744/1929/1647, en wielbasis 2850.
Porsche Macan afm.: 4681/1923/1624, en wielbasis 2807.

Porsche wil een rechtzaak aanspannen maar Zotye heeft geen schrik. Het bedrijf heeft al rechtzaken gehad waar niets is van gekomen voor de clone van de SR7 (Audi Q3), Damai X5 (Tiguan), en de Zotye T600 (Audi Q5) en ze zijn bezig met een Zotye Damai X7, een clone van de Volkswagen CrossBlue Coupe concept. Alleen Chinezen komen met dergelijke zaken weg.

Zotye heeft voor en tegenstanders. Sommigen zeggen dat het Porsche eigen fout is omdat de Macan te duur is, anderen zien de clone als een attractieve wagen voor een aantrekkelijke prijs.

Zotye heeft zijn huiswerk in ieder geval goed gedaan en de Macan niet alleen langs buiten nagemaakt maar ook het interieur werd mooi aangepakt, sommige zaken zelfs beter dan de Macan maar oordeel zelf.


 Zotye SR9




 Porsche Macan




 Zotye SR9 zijaanzicht




 Porsche Macan zijaanzicht




 
Zotye SR9 zij & achteraanzicht




 
Porsche Macan zij & achteraanzicht




 
Zotye SR9 frontaanzicht




 
Porsche Macan frontaanzicht




 
Zotye SR9 achteraanzicht




 
Porsche Macan achteraanzicht




 Zotye SR9 interieur






 
Porsche Macan interieur




 Zotye SR9 midden console




 
Porsche Macan midden console




 Zotye SR9 multimedia module met navigatie




 
Porsche Macan multimedia module met navigatie




Zotye SR9 hemel console




 
Porsche Macan hemel console




  Zotye SR9 interieur achter




 
Porsche Macan interieur achter




 Zotye SR9 motor - 2.0 Ltr Turbo van 190 pk - 5 speed manueel - 6 speed automaat
 De motor komt van Shenyang-Mitsubishi, een joint venture dewelke ook de Range Rover Evoque clonen maken





  Porsche Macan motor



Dat de Chinezen duidelijk bij de les zijn mag duidelijk zijn !

De conclusies die werden gegeven van hoe veel de Zotye SR9 een clone is van de Porsche Macan waren zéér goed. 
Voor het exterieur gaf men  85%, voor het interieur een volle 95%. De gemiste 5% is voor het Touch Screen. 

Is the SR9 een betere clone dan de Landwind X7 (Range Rover Evoque) ?

Oordeel zelf en KLIK HIER

De volgende clone van Zotye is de Porsche 918 Spyder die zal worden aangeboden voor $20.000!
We zijn benieuwd.






back to index



(16.03.2017)
 
De wedergeboorte van de Yellow Bird - Nieuwe RUF met 710 pk ! 

Deze RUF CTR lijkt fel op een Porsche 911 en toch is het geen Porsche. 
et is een model van preparateur RUF die zijn creaties meestal baseert op een standaard 911. Voor het eerst krijgt de wagen een eigen chassis.
Het gaat om een monocoque van carbon maar de motor krijgt precies dezelfde opstelling als in de Porsche 911: hij hangt achter de achteras. Het design lijkt ook opvallend geïnspireerd op dat van de Porsche 911 964. Hij lijkt sprekend op de RUF "Yellow Bird" uit 1987 die destijds de snelste wagen van het moment was.

De six turbomotor van 3,6 liter levert 710 pk en 880 Nm aan koppel voor een gewicht van amper 1.200 kg. 
Met dat vermogen spurt hij in amper 3,5 seconden van 0 tot 100 km/u en hij rijdt al na 9 seconden 200 km/u. 

(Foto's: GoCar.be)

























(Bron GoCar.be)






back to index




(10.02.2017)


Monstercollectie van 700 oldtimers ontdekt


Mensen die auto’s verzamelen zijn er genoeg en de ene verzameld er al meer dan de andere.
Een echtpaar uit Ohio zou echter wel eens koploper kunnen zijn. Hun collectie wordt nu in de openbaarheid gebracht en gaat onder de hamer. 
Het zijn er nogal wat. 700 auto’s, vrachtwagens, tractoren en motorfietsen.




Bron Auto55: Klik hier
 


 
Porsche 911 2019 (992)

De gereviseerde versie van de 911 met typebenaming 991 is nog maar net gelanceerd, of daar is Porsche al met de toekomstige generatie van de 911. Die krijgt intern de code 992 mee, en zou zijn turbomotor behouden.




Er is nog maar weinig bekend over het toekomstige model. 
Volgens de beelden neemt hij de uitvouwbare achtervleugel van de Panamera over. Qua uitlaat is Porsche nog niet helemaal zeker van zijn stuk: er zijn verschillende modellen met twee en vier uitlaten. Over de voorkant lijkt er al wel eensgezindheid: de traditionele ronde koplampen zijn er nog steeds, maar de kofferklep lijkt hertekend te zijn.
Onder de motorkap achteraan zijn er geen verrassingen: de 992 zou de flat-six biturbo van de huidige versie behouden. Het vermogen zou echter toenemen, zowel voor de Carrera als voor de Carrera S. Er is sprake van een dertigtal pk’s voor beide versies. De grote revolutie zou volgen in 2020: een hybridemodel… 



Porsche Cayenne 2019

Porsche werkt hard aan de volgende generatie van de Porsche Cayenne, Spy fotografen ontdekten al diverse sneeuw tests. Op basis van de foto's alleen is moeilijk om veel over de nieuwe versie te vertellen. Vandaar ook de camouflage.

Men vermoed toch een merkbare upgrade zoals de achterlichten, de dakhelling die iets meer naar achteren loopt ten opzichte van het huidige model en het onderste gedeelte van de voorste bumper, zaken die al direct in het oog sprongen.

Ondanks de uiterlijke wijzigingen wordt verwacht dat de Cayenne een aantal belangrijke wijzigingen onder de huid zal krijgen. De belangrijkste daarvan is het platform waarop de SUV wordt gebaseerd. De Cayenne zal gebruik maken van de nieuwste versie van de MLB-platform die zowel de Audi Q7 en Bentley Bentayga gebruiken. 
Dit moet het mogelijk maken de Cayenne lichter te maken. Toen de Amerikaanse Audi Q7 overgeschakelde naar het MLB-platform, verloor deze ongeveer 400 kg. 

Volgens informatie zal de nieuwe Cayenne ergens opduiken tegen het einde van 2018. 









back to index



(23.01.2017)


GESTOLEN PORSCHE 911T Targa


Porsche 911 T Targa "Ölklappe" Blauw 
Deze wagen werd gestolen op 21.01.2017
Plaatnummer D - V 622H.





GESTOLEN PORSCHE 964 Carrera 4 


Porsche 964 Carrera 4 Coupé geel
Deze wagen werd gestolen op 19.01.2017
Plaatnummer: NE SP 964 










back to index



(10.01.2017)

RM Sotheby's verkoopt 42 Porsches uit een privé collectie

De vraag naar Porsches is sterker dan ooit voor de zogenaamde 'youngtimers'.
RM Sotheby's zal 42 auto's aanbieden uit een Zwitserse collectie die zonder reserve zullen worden geveild.

Terwijl de collectie - die zowel oudere als jongere Porsches omvat - zal verkocht worden over de hele wereld, wordt elke auto aangeboden zonder minimumprijs.

Dertien auto's van de 42 grote collectie zullen verkocht worden in Parijs op 8 februari 2017, met inbegrip van een 1994 911 Turbo S 3.6 (geschat tss 650.000 en 750.000 euro), een 1988 959 Sport (geschat tss 1.5 mio en - 2 mio euro), een 2004 GT3 RS (geschat tss 200.000 en 250.000 euro) en een 2004 GT2 Clubsport (geschat tss 175.000 en 225.000 euro).










back to index






































































































































































Porsche Rescue 911 @ a Hockey Tournament








back to index




























































 








































































PORSCHE RESCUE 911 @ AVENUE OPTICS




In samenwerking met Avenue Optics was Porsche Rescue 911 aanwezig voor de eye catchers buiten. 

 







back to index




























































 









































































1-2-3 Maart 2013 - Antwerpen
Porsche 911 - 50 years - Fascination Racing History

   








back to index


















































































  

Porsche filmpjes



       






back to index




















































































1980 PORSCHE SC - L 3.1 PROTOTYPE - "Point One"

Het betreft hier een zeer zeldzame 911 SC fabrieks variant die vrijwel onbekend is bij de Porsche liefhebbers omdat hij nooit officieel bestond als een optie code.
Aangeduid als 3.1 SC - L ("Leistungsgesteigert"  ofwel "meer vermogen")

Deze speciale uitvoering had een 3.122 cc motor onder de kap en gaf 210 pk bij 5.800 tpm en 206 lb- ft koppel bij 4.700 tpm en behaalde 0-100 in 6,5 seconden.
De productiecijfers zijn vaag, maar schattingen variëren van minder dan 50 tot een paar honderd. 

De Porsche motor ontwikkelaar Rolf Sprenger schat dat er 200 à 300 werden verkocht aan klanten die niet tevreden waren met de standaard 3.0L van 180 pk.
De optie werd alleen gepromoot door mond aan mond reklame. In de VS was deze versie niet verkrijgbaar.

Ondanks het feit dat er een kloof bestond tussen de prestaties van de SC en de 930 bood Porsche als bedrijf de allereerste "fabrieks tuning kit" aan die die bestemd was voor gebruik op de weg. 
Rolf Sprenger en zijn afdeling was verantwoordelijk voor de "speciale verzoeken" van het "Customer Center". 
Sprenger - (de vader van de Bosch mechanische injectie in Porsche 's straatauto's) - zou later nog een andere onuitwisbare stempel drukken op de 911 lijn met de Flachbau (Flatnose) 930.


  De stempel onder de 930/09 stamp is de bevestiging dat het hier om een 3.1 gaat



Sprenger's Team gebruikte de 930 / 03 motor en de ( 930 / 09 voor MY1980 ) met een boring van 95,0-97,0 mm, gelijk aan de 3.3 Turbo motor. 
Dit leverde 3122 cc met een 70.4 - mm slag . 
De compressieverhouding werd verhoogd van 8.6:1 tot 9.5:1, die het gebruik van super brandstof noodzakelijk maakte (98 RON).
Een verbeterde brandstof verdeler werd gebruikt, terwijl de zuigers en cilinders afkomstig waren van Mahle. 
Waarschijnlijk overgebleven van het raceprogramma en vergelijkbaar met de uiteindelijke 3.2 ' s werd een grotere oliekoeler in het rechter voorspatbord gemonteerd om een betere koeling te geven.
Tot slot, een groter vijfde versnelling van 0.759:1 (in plaats van 0.785:1) bracht de topsnelheid hoger. In het klanten centrum, assembleerde technieker Elmar Willrett de motoren onder de supervisie van meester monteur Helmut Pietsch.

De kostprijs voor deze ingreep zou DM 7500 bedragen. De eerste 3.1 werd beschikbaar gesteld voor de Duitse markt en vervolgens de resterende RoW markten. Hij werd nooit in de VS aangeboden.










back to index






















































































Leuke tip om je wagen te verkopen









back to index




















































































Jean-Claude Killy & Porsche




De nu 70 jarige Jean-Claude Killy was een top skier in de jaren '60 en een icoon van zijn sport. 

Hij won 3x Olympisch goud en won in 1968 de Winter Olympics in Grenoble, beter bekend als de  ‘Killympics’.

 

 

 




Hetgeen weinigen weten is dat hij naast zijn sneeuwtalent ook gepassioneerd was door motorsport. Ferdinand Piëch, destijds hoofd Porsche ontwikkelingsafdeling contacteerde Killy met de vraag om in 1967 de Targa Florio te rijden, de bekende Sicilian endurance road race.
Samen met de bekende Formule 1 fotograaf en journalist Bernard Cahier kregen ze een Porsche 911 S om te winnen in de GT klasse.

Door het succes in Italië waar Killy zijn rijkunsten liet zien werd hij teammaat van de Le Mans winnaar Jean Guichet om te rijden met een Porsche voor de  1000 kilometer race op de Nürburgring. 

In hun rode Porsche 911 T (registration SE 8330) behaalden ze de  26ste plaats, een behoorlijk resultaat met als tegenstrevers een Ford GT40, Lola T70 en de toen oppermachtige Porsches 908. 




Ook werd Killy in 1969 opgemerkt bij de start van de 24 uren van Le Mans. Samen met Bob Wollek, starte Killy de race in een Renault Alpine. Spijtig genoeg behaalden ze de finisch niet. Dit was de skier’s zijn laatste belangrijke race. 






Met Steve McQueen tijdens de opname van de film Le Mans




Na zijn race carriere ging zijn interesse terug naar de wintersport, werd zakenman en ontwikkelde een eigen kledinglijn, tevens werd hij actief lid van het International Olympisch Commite. Hij organiseerde ook belangrijke events en was 9 jaar verantwoordelijke van ASO, een bedrijf dat grote events organiseerde zoals de Tour de France en Paris Dakar. Hij was ambassadeur en bestuurlid bij de multi-national Coca-Cola en Rolex. Sinds 1995 is Jean-Claude Killy één van de 115 leden van het  International Olympisch Comité.  







back to index




Copyright © 2017

Laatste update :